Saturday, August 14, 2010

dunia aku


haluuu...menghupdate lagi.....
okeyh...kenapelah tetiba entry kali ni more kepada personal life....
sebab..orang sekeliling aku...yg kenal mahupun xkenal shuke menvariasikan kisah hidup aku dari persepsi diaorg....entah...aku bukannya popular seperti siti nurhaliza (walaupun kami satu kampung),
ader jer tomahan dari insan2 yg kurang, lagi tepat tidak mengenali aku lagi dekat...hurrrmmmm....
aku boleh menerima kritikan,xpi bukan kritikan yg negatif....
aku boleh menerima pandangan orang lain...
aku boleh mendengar masalah orang lain...
aku kuat,
aku lemah,
itulah aku....siapa2 yg pernah bersama dgan aku untuk tempoh yg lama sudah memahami siapa diri aku dan dunia aku...mereka tahu aku bukanlah seorang manusia yg suke meletakkan hukuman terhadap orang lain....itulah aku....xpi ye lah....xnak cakap dah....takut ada yg terasa....hua33

okey.....
dunia aku makin berwarna-warni....thanks 2 my pals,classmates and my seniors.....
dan diserikan lagi dgan adik2 a.k.a junior.....alhamdulillah....dalam keserian 2..terselit peristiwa2 yg xleh lupakan terutama ketika aku dibangku sekolah....
macam2...gangguan secara kasar (fizikal) sdah ku rasa..even yg halus pun aku menerima tempias yg sama....walaupun sesudah habis persekolahan pom masih lagi keadaan yg sama...xpi yg pelik...aku xmenerima gangguan halus sepanjang pengajian diploma aku...bukan aku bangga atau tinggi diri....xpi ini realiti....alhamdulillah.....semoga sentiasa dibawah lindungan ALLAH dari keburukan....AMIN.....
hurmm...mengingatkan kisah sahabatku menerusi blog dia...terbayang2 lagi dalam pemikiran aku ketika aku dan keluargaku menerima tempias hasad dengki manusia....tika 2 aku berumur 9 tahun...macam2 peristiwa berlaku....bukan time umurku 9 tahun saja..sebelum2 ni pun sama...
ditambah pula rumah kami yg berusia agak 100 tahun...tersangat2 menakutkan bagiku tika 2....
aku pun ketika 2 agak pra matang sikit.....mungkin ada hikmah disebaliknya.....
selepas kejadian 2...aku selalu terbabas dengan perkara "pelik" sehinggalah ke sekolah menengah....alhamdulilah...masih kuat lagi =)
dan sekarang.......alhamdulillah...tak terbabas dengan "perkara pelik" 2.....walaupun ada sahaja "bunyi2an" waktu tengah malam di rumahku..maklumlah aku lah yg paling lambat masuk tido....
huiisssshhh...aku cerita aku gerun la plak.......
hahahahahaha~
2 jelah dalam dunia aku....
nak cerita panjang2 ader plak yg xshuke kan?
so..better i stop here....

to sahabat:

walau apa2 yg berlaku...ALLAH sentiasa ada....dan percaya setiap apa yg berlaku ini adalah ujian-Nya...tawakallah....saya sentiasa mendoakan kesejahteraan kalian sekeluarga dan keluargaku juga....saya boleh rasa keperitan anda....tabahkan hati....semoga manusia bertuhankan syaitan 2 dapat pembalasan setimpal....amin~

salam......

one love.one heart.one life for sure =)

No comments: