Tuesday, August 31, 2010

aku dan kemerdekaan......


hupdatttteeee~~~
okey~selamat menyambut hari kemerdekaan ke-53
dah 53 thun kita merdeka dan bebas dari penjajah....
xpi kadang2 aku terpikir~
kalau kita hanya laung merdeka 2....
adakah kita paham sepenuhnya apa itu merdeka?
kalau kita hanya pandai melaung xpi x merasai dengan hati kita sendiri sepenuhnya....
xguna jugak.......
bagi aku~
malam2 besar macam malam new year ke,malam merdeka ker...
mesti macam2 menda pelik yg akan berlaku~
okey,menda memang pelik~
ye lah...kita datang dengan bendera bagai nak bangkitkan spirit kemerdekaan...
xpi....xtau mana silapnya...
perluke nak merempit bagai?perluke nak berpegang2an atau bersentuh2an keterlaluan laki perempuan tanpa halal?
itu bukan bangkit spirit...2 bangkit bala!
aku malu~~
malu dengan manusia macam ni......
haippphhh~sabar2...2 satu hal....ni!diaorg sanggup memadu asmara dalam BULAN RAMADHAN!
owwwwhhhh!!!!tolonglah!hormatlah bulan barakah ni.......
bukan aku nak tunjuk aku ni alim ke apa....
oowwwwhhhh...
sabar3~
secara konclusnya~
kemerdekaan bagi aku~kita bebas dari sebarang penjajahan..baik dari segi fizikal dan ideologi
hehehehehe~
sorry...panjang sungguh tazkirahku pada hari ni =)

pesananpenaja: terharu aku tengok anak2 kecil pegang bendera dan melaungkan merdeka =`)

one love.one heart.one life for sure =)

No comments: