Saturday, January 16, 2010

asyura oh asyura.....


hai...hari ni cikgu natasya nak ajar korang tentang 1 resepi yg slalu dibuat pda 10 Muharram yakni bubur asyura....umumnyer,bubur asyura mesti ader 10 jenis rempah..kul x, x jadilah bubur asyura....ingat ye wahai anak2 murid..
bubur asyura ni byak versi dier kul korang nak tau....
  1. macam pantai timur...bubur asyura ni jenis b'rempah dgan daging....ha,luper..sbot saja pantai timur ni..aku nak bagitau kat korang setiap negeri,lain cara masak and ramuan dier..so jgn tkjut kul bubur asyura lain dari yg korang slalu makan 2....
  2. okeyh continue,kul negeri utara plak,bubur asyura dier jnis manis...(er..ni aku kena g utara kot kul nak merasa nieh...hehehe) and last skali...
  3. jenis yg seakan2 bubur lambuk and dlam dier ader kacang ijau,pisang and so on ni datang dari singapura....( i refer 2 htt://ms.wikipedia.org)
hehehe~erm...aper lagi yerk?


ha...time rebus beras kot....hehehe~

asyura in da making.....

okeyh2..cikgu natasya da penat sbnarnyer....sbab baru balik dari medan ilmu for making this..hehehe~so sorry...da blank kot otak ni...xtau nak cter per....hik33~ty i update lagi...lepas acara ni siap..hehehehe~
chiaow....

notakaki:aku nak jmpe 'dier' tadi sbab nak mintak kawan 'dier' tlong baiki kamera aku...tp busy la plak...ish33..xsampai ati la plak....=) biarlah...lgpom rmai sgat..kang ader plak cter aku skandal dgan 'dier'...aku mengaku mmang minat tp minat berkawan dgan 'dier' dan hormat sbagai seniorku....full stop..huk3 =.=

4 comments:

mie said...

wah...
skrg mmg musim nya....
banyak je org hantar kat umah ni...
jehehhehee

muhdzahari said...

asyura pantai timur kehitaman. lama tak makan. huhu..
adeh..mengidam asyura la pulak masa-masa macam ni.

muhdzahari said...

asyura pantai timur kehitaman. lama tak makan. huhu..
adeh..mengidam asyura la pulak masa-masa macam ni.

natasya said...

mie:memang pom...hik3
muhdzahari:samerlah...hehehe~